De CLASS 66 (ESU) met SOUND en ROOK is in dienst bij de Raveleinse Spoowegen vanaf 27 januari 2018.

 

bron: WIKIPEDIA

De Class 66 is een locomotief met dieselelektrische aandrijving, gebruikt voor het trekken van goederentreinen. De machines worden in Canada gebouwd door Electro-Motive Diesel (EMD), tot 2005 van General Motors Electro-Motive Division. Tegenwoordig is Berkshire Partners de eigenaar van EMD. Er rijden meer dan 624 van deze locomotieven in Europa. De meeste rijden in Groot-Brittannië.

De locomotieven werden ontwikkeld uit locomotieven van het type Class 59 speciaal gemaakt voor Groot-Brittannië waar ze als Class 66 (66000-serie) werden genummerd en in Duitsland als Baureihe 266 aangeduid. Later werden de locomotieven ook gemaakt voor de rest van Europa en bleef de Britse benaming hangen. De officiële type-aanduiding is JT42CWR.

De locomotieven van de Franse spoorwegonderneming Euro Cargo Rail (ECR), onderdeel van DB Schenker Rail worden als Class 77 en in Duitsland als Baureihe 247 aangeduid.

 

Rotterdam Rail Feeding B.V. (RRF) is actief in Nederland, België en Duitsland. Rotterdam Rail Feeding B.V. is gespecialiseerd in het vervoeren van treinen over korte afstanden, rangeerwerkzaamheden op terminals en bedrijfsterreinen. Op emplacementen en terminals worden treinen van hen overgenomen.  RRF kan treinen (laten) controleren en, indien nodig, kleine noodreparaties aan wagons uitvoeren. Ook is RRF 24 uur per dag / 7 dagen per week stand-by om de locomotieven van vervoerders op veiligheid te controleren (24-uurs controle). 

RRF is met name actief in de belangrijkste havengebieden in de Benelux. De havens van Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en Vlissingen zijn belangrijke gebieden waar RRF haar dienstverlening aanbiedt. Daarnaast vervoert RRF in opdracht van haar klanten treinen tussen bovengenoemde gebieden en de dichtstbijzijnde grensovergangen.